Odchudzanie i dieta

Każda z nas chce być piękna i zgrabna, chce ładnie wyglądać i mieć dobre samopoczucie. Zdecydowanie można je osiągnąć poprzez diety odchudzające, które formują naszą sylwetkę oraz wpływają na wyższą samoocenę. Odchudzanie spędza sen z powiek niejednej nastolatce i niejednej kobiecie w średnim wieku. Odchudzanie to z pewnością nie temat tabu, bo poruszamy go i w pracy i na spotkaniach towarzyski i podczas spacerów.

Czy istnieje w ogóle pojęcie takie jak dieta cud?

Można by rzecz, że tak, bo ileż to kobiet po dostosowaniu się do tych czy innych wskazań diabetologa pozbyło się kilku zbędnych kilogramów tu i tam. Sposoby na skuteczne odchudzanie, czasem szybkie, czasem bardziej długo falowe są. Jednak nie są to sposoby uniwersale metody odchudzania. Każda dieta odchudzająca musi być dostosowana indywidualnie, bowiem każdy organizm jest inny i każdy ma inną przemianę materii.

Dobra dieta to taka, która nie dezorganizuje nam normalnego codziennego grafiku dnia. Diety szybkie z kolei zmuszają nas do poświęceń i całkowitej zmiany menu.

Przepis na najlepszą dietę to: częste jedzenie małych posiłków, popijanie płynów po jedzeniu, jedzenie nie później niż na godzinę przed snem.

Najbardziej popularne diety to:

  • dieta owocowa ( 3 dni na  owocach w różnych postaciach: surowe, gotowane, w płynie, sałatki, surówki, nie może być to dieta monotonna lecz owoce pod różną postacią!)
  • dieta Kwaśniewskiego
  • dieta kopenhaska
  • dieta mleczna
  • dieta jogurtowa
  • dieta 1000 kalorii

Najważniejsze założenie diety to systematyczność. Najgorszy efekt daje dieta, która skupia się tylko na jedzeniu jednego produktu. Nie jest prawidłowa dieta o samej wodzie mineralnej czy samych surowych owoców i warzyw.

Jeśli masz sprawdzoną dietę. Podziel się jej składnikami.

Trzeba także pamiętać, że zbyt ostra dieta może doprowadzić do anemii lub bulimii.

Istnieją także pewne grupy społeczne, dla których dieta to codzienna konieczność. Przykładem takim będzie dieta cukrzycowa, która uboga jest w słodkie produkty, jakie niszczą trzustkę, z która z kolei zaczyna wytwarzać coraz mniej insuliny. Dieta dla cukrzyka to przede wszystkim obowiązek jedzenia śniadań, częste małe posiłki bogate w cukry złożone czyli zboża, herbatniki, krakersy. Dieta cukrzycowa to także owoce, głównie grejfruty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *